Restauratie van de Jeep

Het terreinwerk eist zijn tol: najaar 2001 wordt een ingrijpende restauratie gestart.
December 2001: Laswerk
Maart 2002: stralen
April 2002: versnellingsbak
Zomer 2002: spuitwerk chassis
Najaar 2002: opbouw chassis
Voorjaar 2003: motor weer als nieuw (uitwendig), carrosserie glad maken
Zomer 2003: spuiten, monteren, (lier)bumper
Najaar 2003: nieuwe bedrading
Februari 2004: APK
Zomer 2004: versnellingsbak (bis), maar nu goed!
Vuurdoop!

Let op: een Kaiser is geen Nekaf, veel onderdelen wijken af!.

Met dank aan: Chris, Helge, Ton en Manfred


Wegens hele slechte onderkant, gaat 'ie helemaal uit elkaar, start oktober 2001




Onder de tank is alles weg.


December 2001

Eerst werden de rotte balkjes verwijderd en vervangen door echte kokers


Toen de nieuwe balkjes erin zaten is de oude bodem eruit gehaald


De resten van een losbandig leven.....

Het laswerk aan carosserie (december 2001 /voorjaar 2002).

 
Daarna is er een nieuwe bodem (1,5 mm) in aangebracht

 
Veel andere slechte plekken werden bijgewerkt

 
Alle twijfelachtige delen vervangen

 
Voor het betere laswerk zorgde Chris


Voor en na het stralen van chassis en carosserie (maart 2002).

 


 


 


 


 


 


 


 


 


Motor

 
Technisch in orde, maar een verfje kan geen kwaad

 
Alleen starterkrans en koppeling zijn vervangen

 
Gelukkig had het chassis weinig schade, deze scheur werd gerepareerd.

Versnellingsbak


De versnellingsbak had een ingrijpende revisie nodig

Hij staat weer op zijn bandjes (najaar 2002).

 


 


 
Zou ik er nog mee het terrein in durven gaan?.

De motor is niet gereviseerd, wel werd hij grondig gereinigd en gespoten(voorjaar 2003).

 
Kleppen stellen is ineens niet meer lastig!

 



De carosserie had veel aandacht nodig (voorjaar 2003).

 
Passen en meten


Spuiten en monteren (zomer 2003)

 
Gelukkig was de zomer goed


 
Jeep "Poppy red"


 
Een stevige lierbumper


 
Ook de onderkant en motor mooi






Bedrading (najaar 2003)

 
Aan de slag met een nieuwe kabelboom


 
Oud en nieuw


Klaar! (februari 2004)

 
Tot in de details


 
Nieuwe spatborden en dikke banden


 
Eigen dashboard


 



 
Stoelen Honda CRX


Klaar? Jammer dan: problemen versnellingsbak (zomer 2004)

 
Helemaal stuk, dus alles weer uitbouwen


 
De oorzaak bleek een versleten huis. Dit (en veel van de inhoud) werd deskundig vervangen


De eerste keer met de NLVL op pad (augustus 2004)

 


 
Behendigheidstest



Het terrein in


 


 
Eindelijk weer een echte Jeep