Restauratie van een Goelette 4*4 ambulantie

U zoekt er maar een uit. Uit een partij van 10 auto's had ik de eerste keus.
4200km op de teller, nog niet ingereden dus.


Ofschoon de auto slechts weinig kilometers had gereden,
was de cylinderkop aan een revisie toe.
De koeling vormt een probleem bij deze motor, oppassen met de koppakking dus!


Om het differentieel te vervangen moesten de steekassen eruit.
Dit bleek zonder speciaal gereedschap onmogelijk.


Nadat de auto technisch was gerestaureerd (motor, verlichting, differentieel, remmen)
en het kenteken was verkregen, werd gestart met het opknappen van plaatwerk.


De auto was redelijk roestvrij, maar had dringend een likje verf nodig, ook het interieur.


De cockpit. Zonder spatborden zie je pas goed hoe hoog de auto eigenlijk is.


Halverwege. Het dak heeft al de uiteindelijke kleur.
Alles is met een verfrollertje gekleurd.


Naast het 24V systeem werd ten behoeve van allerlei accessoires een 12V systeem aangelegd.
Verder een watertank, standkachel en twee LPG-tanks.


De camper biedt slaapplaats aan twee personen, eventueel drie (dan wordt het keukentje verwijderd).
Tevens kan de keuken buiten de camper worden gebruikt (de buitenkant van de wagen is voorzien van gas- en wateraansluiting).

De cockpit is ook aangepast aan het nieuwe gebruik van de ziekenwagen.


Met zo'n auto blijf je bezig...
Zodra ik enige tijd vrij kan maken zal er een PERKINS 3,2 ltr dieselmotor worden ingebouwd.